pühapäev, 19. aprill 2015

Catching up

Ayy! On lõpuks aega tagantjärele midagi blogisse kirjutada.. Eelmine postitus paistab olevat tehtud 02.04.. 15 päeva hiljem alustan järgmisega :D Seekord on mul mõjuv põhjus, minu arvates vähemalt :D Sellel nädalal, kui eelmise avaldasin, oli käimas lihavõttepühade vaheaeg, kus õppetööst oli nädalane paus. Tunnistan üles, et ma ei teinud märkmeid iga päeva kohta.. Seega see postitus ei pruugi olla nii pikk (eks vaatab kui hoogu ma satun kirjutamisega), vaid pigem meeldetuletus, et olen ikka elus ja plaanin edasi kirjutada + lühikirjeldus nii palju kui mäletan. Mis põhiliselt juhtus oli see, et oli nädalane puhkus, millele järgnes 1 nädal kooli, pärast mida oli mid-terms eksaminädal. Praegu, kui seda kirjutan, on ära toimunud kõik eksamid (millest viimane oli neljapäeval 16.04). Neljapäeva õhtu lugesin ühe aine materjale ja ülejäänud võtsin nii vabalt kui veel oleksin saanud. Nädal aega järjest olin ainult õppinud ja õppinud, ilma naljata ei olnud pikemaid pause kui 20-30 minutit.


Kolmapäeval 1. aprillil käisin ainult pärastlõunal koolis (jah, koolivälisel ajal), et teha ITA WP1 kallal arengut. Alguses tundus et meil on liiga palju probleeme tarkvarakoodiga ja muude analüüsidega, aga nagu nädal hiljem selgus, siis saime napilt kõigega valmis. Sain ka omale ühe koopia sellest pdf failist, mis esitamisele läks. Lugesin ka natuke seda.. Ütleme nii, et on ikka uhke tunne küll, et mul sellised tublid tiimikaaslased on sattunud J


Kuna oli 1. aprill ja ma ei suutnud absoluutselt ühtegi postitust/artiklit lugeda/vaadata tõsise pilguga. Pigem proovisin mõelda et kust ma selle aprillinalja välja saan lugeda. Ja ma ei tee nalja, see oli eranditult iga asja puhul nii :D Näiteks Club Tallinn tegi postituse selle kohta, et Spice Girls teeb comebackiturnee ümber maailma, kus külastatakse igat klubi & pubi (sh Club Tallinn) ning turneega lõpetatakse tõenäoliselt aastal 2040 :D Nad viskavad iga aasta mingi hea nalja :D Mõtlesin siis oma aruga, et peab ka midagi ära tegema selle päeva puhul. Mõtlesin mis ma mõtlesin, otsustasin ära kasutada seda, et ma olen hetkel Barcelonas ja teha Facebooki postitus selle kohta, et tulen koju tagasi sest koduigatsus tapab :D Ise jäin selle tükiga rahule :P Kurb on see, et nii mõnigi jäi veel uskuma ka seda ja küsiti mitte nalja tegeva tooniga, et kaugel olen ja kas juba Tartus. Aga samas selles point ongi et teha võimalikult usutav :D


Kui koolist minema sain läksin šoppama. Leidsin ikka silmipimestava hinnapakkumise.. 4€ eest (ei, ei unustanud nulli tagant ära) normaalsest materjalist ilus särk 2,5€ JA päikeseprillid (mis töötavad paremini kui eelmised 2 paari mis ma siit ostnud olen) 1,5€! Uus madalaim tase mis ma üldse riietusesemete eest maksnud olen.. Ja seda ühes maailma 50 kalleima linna hulka kuuluvas Barcelonas :D






Neljapäev ehk 2. aprill oli Hillsongiga Citycare päev. Tulime kogudusega tänavale, läksime mingisugusesse vanasse hoonesse ja alustasime remondiga. Majal 2 osa, ühes osas oli kaks korrust ja seal tehti pahteldamist ja krohvimist ja värvimist jne.. Mina olin selles teises osas, kus oli ainult 1 ruum, seega vähem inimesi korraga seal tööd tegemas. Sain põrandaid pesta ja pintsliga & rulliga värvida. Panin äsja ostetud musta värvi särgi selga, sest see oli üks nõudmistest. Oli mõnus tunne selle tööga kaasa aidata J


Reede ehk 3. aprill oli Hillsongis mingisugune special teenistus suure reede puhul. Toimus ka ristimine. Nagu masstootmise liinil käis see asi :D Oli üks väike bassein ja järjest kuskil 20 inimest. Üks sisse, sulps vee alla, basseinist välja, järgmisega sama asi jne. Kristlase jaoks ristitud saada suurel reedel on päris suur asi, sest just sellel päeval tähistatakse Jeesuse risti löömist ja sama nädala pühapäeval tema ülestõusmist. Ja see oligi sujuv sissejuhatus pühapäevale :D


Pühapäev ehk lihavõttenädala puhkuse viimane päev ehk 5. aprill. Muidu on Hillsongil 2 teenistust päevas nagu ma ka öelnud olen. Üks kell 11:30 ja teine 18:30. Kogunema hakatakse 7:45 ja 8:00st juba saab teatrihoonesse sisse. Aega on 3 ja pool tundi et kõigega valmis saada. Ja õnneks sellise hulga inimestega on see üllatavalt lihtne.. Aga igatahes.. Seekord kahe teenistuse asemel oli neil 3: 11:30, 17:00 ja 18:30. Ja pange tähele, et iga teenistus kestab ~poolteist tundi ja üks hakkas kell 17:00 :D Ja kusjuures oligi niimoodi, et kohe kui kella viiene lõppes, juhatati inimesed tagauksest välja ja kohe järgmised esiustest sisse. Mina olin seal kõigil kolmel teenistusel. Mis tähendab, et koos teistega kogunesin kell 7:45 ja lahkusin kell 21, kui läksin teistega koos juba traditsiooniliselt välja sööma. Terve pühapäev koguduse keskel, huuh :D


Puhkusejärgne & eksaminädalale eelnev nädal. Ka esmaspäev oli seekord vaba.. Ei tea miks, aga kui üle kontrollisin topelt ja kolmekordselt, oli tõesti mingi vaba päev mis kandis nime „bank holiday“.


Selle nädala esmaspäeval läksin kooli asemel Hillsongi inimestega parki piknikule. Igaüks tõi midagi. Kuna oli mingi püha, siis ei saanud kodu lähedal asuvasse Condis’esse minna L Mõtlesin et mis seal ikka, lähen siis tühjade kätega. Aga meie kohtumispaiga lähedal oli mingi väike nurgapealne pood. Hüppasin läbi ja võtsin paki krõpse ja mahla ja küpsiseid jne :P Pärast piknikku leidsime sealt pargist niisama jalutades ühe tiigi, kus sai rentida väikese sõudepaadi. Võtsime oma seltskonnaga 2tk. Mina sain oma paadis olles esimesena sõuda :D Pärast seda kvaliteetaega korrutas üks kutt (nimega Carlos) et „you have stong hands“ ja tegi igasuguseid nalju sellega seoses :D Ma isegi ei tea, kas võttis neid sarkasmiga või mitte :D


Koolipäevade kohta midagi meeldejäävat öelda polegi. Põhiliselt sellepärast et ma ei teinudki midagi erilist :D Neljapäeval (09.04) oli ITA eksam õhuruumide analüüsi kohta. Midagi samasugust, nagu me juba teinud oleme. Anti ette 2 kaarti ja pidime mõlema vertikaalprofiili analüüsima. Sellest kohast selle kohani on milline õhuruumi klass, mis piirangud sellel on (mis kõrgusest mis kõrguseni), milline on pinnas jne jne.. Ette oli antud kaart pealtvaates ja meie pidime tegema sellele vastava graafilise kujutise. Pilt eelmisest harjutusest mida me aine alguses tegime (mis aga nii keerukas ei ole kui eksamil välja kukkus; lõpuks tuli nii ilus vaatepilt et oli kahju seda eksamit õpetajale hindamiseks anda :D):






Reedel oli I1 eksam. Neli BLO-d (ingl. k Basic Learning Objective) = 4 harjutust. Teisiti saab võtta seda mõistet kui nelja erinevat teemat, mida seni õppinud oleme. Kokku selles aines neid 8. Samamoodi on neid TAE-s 8, sest need kaks ainet on väga tihedalt omavahel seotud ja kui ühes läheb si***ti, siis teisega saab seda natuke kompenseerida. Ja kuna mul on I1 kodutööde esitamised siiamaani olnud 100%, siis see kompenseerib seda, kui TAEs peaks midagi BLO-dega kehvasti minema. Kokku kahepeale on mul see protsent algusest kuni praeguse hetkeni vist 91, miinimum on vaja 80 (ainult kodutööde esitamise protsent). Võibolla ajan häma, aga mingid sellised protsendid olid :D


I1 BlO nr 1 oli iterative sentences (if-laused), BLO nr 2 while-loop, nr 3 while-loop kasutades search süsteemi (kui tsükli sees muudetud andmed vastavad mingile kindlale tingimusele, lõpetatakse tsükkel, kui need/see on leitud) ja nr 4 oli vektorid ja massiivid. Ja programmeerimiskeskkonnaks on MatLab, kogu aine vältel. Mitte et ma egotseda tahaks, aga ideaalis peaks mul kõik tulema päris täpsed vastused :D Pärast eksamit laadis õppejõud üles ühe faili, kus oli eksami õiged vastused ja tundsin märkimisväärset sarnasust enda ridadega ära küll. Justnimelt sarnasust, sest iga programmeerija kasutab oma harjumusepäraseid nippe et jõuda sama lahenduseni.


Laupäeval käisime (jälle) Hillsongi inimestega jalkat mängimas. Kümnekesi. Kuna ma hakkan vormist välja vajuma (sest siin olles on fookus pigem selle peal, et Barcelonas ikka ellu jääks ja ainepunktid kokku saaks, muu on boonus) ja paistis ainult päike, hakkas päike pähe pistma ja sama päeva õhtul pea valutas. Vaatamata sellele oli uskumatult hea mäng, suutsin ühe värava ka lüüa :D Sain palli kaitsemängijalt, kes omakorda sai selle väravavahilt, triblasin siuh-säuh mõnest vastasest mööda ja viisin ilusa lõpuni. I had no idea where it came from :D On ikka uskumatult hea tunne küll kui tavaliselt jalgpalli vähemalt igapäevaselt ei mängi J Õhtul peaaegu eelviimane võimalus esmaspäevaseks eksamiks valmistuda.


Tavaliselt olen pühapäeviti Hillsongis mõlemad teenistused, aga seekord olin ainult esimese (hommikuse). Eks ikka sellepärast et ma muust asjast ei suutnud mõeldagi kui ainult oma eeltuleva eksami pärast. Need eksamid siin on Eesti mõistes pigem kontrolltööd, 1,5 tunnised, aga minu jaoks on pinge selle võrra suurem, et pean ju ometi need 15 ainepunkti (= 3 ainet vähemalt, vahet pole millised, iga kombinatsiooniga saab kätte) kokku saama, muidu on ai-ai-ai.. Iga eksam on oma aine kogupunktidest 15-20-25 protsenti. Näiteks ITA mid-term eksam on 20 ja lõpueksam 25. Eks see ole ikka loogiline, et lõpueksamil suurem osakaal on.


Esmaspäeva hommikul veel viimane võimalus konsuldatsiooniks kell 10. Eksam ise kell 17. Pärast konsuldatsiooni käisin korra kodus pesemas ja söömas janiiedasi.. Ja otse kooli tagasi, et seal paremini õppimisele keskenduda. Kes veel pole proovinud raamatukogus õppimist kodu asemel, siis proovige see ära, ausalt palju parem keskenduda.


Tean, et see on kurb, aga eksam läks nii nihu kui veel oleks saanud :D Alguses vaatasin ülesannetele otsa ja mõtlesin endamisi et kuhu ma sattunud olen :D Siis proovisin ülesandeid ära tunda. See õnnestus, aga edasi lahendada ma ei osanud pea ühtegi, sest ei osanud varem sellise kujuga ülesandeid lahendada.


Pärast seda eksamit tuli minu südamesse justkui rahu tagasi. Fookus läks muretsemise ja paanitsemise pealt teiste eksamite peale. Jõudis sügavalt kohale, et kui mulle see lineaarsüsteemide aine ei istu, siis pean teistest ainetest maksimumi võtma. ITA on nagunii minu lemmikaine, vaevalt sealt läbi kukun, hoolimata et see on neljanda semestri aine mille eest saab 7,5 ainepunkti (mis tähendab küllaltki suurt koormust). Teiseks on mul I1, millest ma sügavalt kahtlen et läbi kukun :D Kolmandaks on mul TAE, mis on (vaatamata hispaaniakeelsetele loengutele) ääretult huvitav. Kõrvalmärkuseks poetan siia lause, et tagasitulles tahan proovida ehitada oma lennukit (igasuguse projekti väliselt; enda huvi pärast). Mitte küll nüüd A380 taolist :D Vaid just meetripikkuse, välimuselt klassikalise Cessna 172 sarnane. TAE on just see aine, kus ma selleks vajalikke teadmisi & teooriaid omandan. Ehk haaran mõne kursavenna/sõbra ka tiimi. Proovida ju võib J


Teisipäeval eksamit ei olnud, selle asemel kasutasin aega ära, et õppida kolmapäevaseks ITA eksamiks. Et silme eest liiga kirjuks ei läheks, võtsin vahepeal TAE materjale ka (mille eksam on neljapäeval, BLO-d 1 kuni 4). Jah, tean, et eelmine nädal oli ka ITA eksam. Aga neid kahte arvestades saab selle aine raames omandatud teadmised kahe eksamiga kontrollitud ja võib rohkem tähelepanu pöörata edasi liikumise peale. Kirjutasin ka prof. Mellibovskyle (TAE lektor & koordinaator, ja kusjuures Alberti isiklik tuttav :D), et millal on aega tema kontorisse minna konsuldatsioonile. Umbes kell 12 sain vastuse, et kella 15st saab. Tegelikult tahtsin homme ehk kolmapäeval minna, aga mis seal ikka :D Mõtlesin, et läheks kohe kooli ära juba. Konsuldatsioonist oli üllatavalt palju abi. Tänu sellele oskasin lahendada teatud harjutusi (nagu järgmisel päeval eksamil selgus), mis eksamisse tulevad (BLO nr 2).


Kolmapäeval oli eksam kell 8:30 hommikul. Kooli läksin kella 8-ks, et veel viimased kordamisküsimused üle vaadata. Kuidas ma kordasin, on see, et võtsin eelmiste aastate eksamid pdf failis ette ja mõtlesin, mis võiks õige vastus olla (valikvastustega eksam) ja võrdlesin enda pakutud varianti õige vastusega. Kui Xevi eksami alguses hakkas seletama, kuidas asi välja näeb, siis  alustas kõnelemist hispaaniakeeles. Siis kohtusid meie pilgud, ütles „sorry“, ja jätkas inglise keeles :D


Üleüldine tunne selle kohta on päris hea. Küllap ikkagi õnnestub J Kui tulemused selguvad, siis eks ma ikka mainin neid blogis ka. Kolmapäeval pärast eksamit oli esimest korda kahe nädala jooksul selline tunnike vaba aega. Ilma naljata pole olnud selle õppimise aja jooksul sellist hetke, kus oleks saanud puhata rohkem kui 30 minutit. Tund-poolteist vaatasin meelelahutuseks youtube videosid, ja jätkasin TAE õppimisega.


Neljapäevane ja viimane eksam kell 10:30. Enne eksamit oli juba selline tunne, et lõpuks on selle eksaminädala viimane jõupingutus. Jõudis kohale, et pärast seda nädalat on veel sellele sarnane lõpueksamite nädal, pärast mida saab KOJU! Kes ei tea, siis on mul suured plaanid suveks juba tehtud, üks neist on juba juuli teisel nädalal (mida ma sõpradega juba aasta aega planeerinud ja iga päev sellele mõelnud olen). Praegu on mu õppelepingus kirjas 17. juuli, mille kohaselt ma ei saaks seda plaani ellu viia. Öeldakse ka, et eksamid on tavaliselt juuni alguses juba läbi. Sellest tuleb minu suur-suur lootus, et äkki on UPC (ja Lennuakadeemia) nii lahked, et saan pärast lõpueksamite lõppemist esimesel võimalusel koju tagasi tulla pärast vajalikke toimingute läbi viimist ja ei pea 17. juulini ootama. See oleks masendav L


Neljapäeva õhtul (täpsemalt juba pärastlõunal) oli lõpuks ärateenitud puhkus. Unustasin mõneks tunniks kõik kooli kohustused ja lihtsalt olin :D


Reedel magasin ilma äratuskellata. Te vist ei kujuta ette kui mõnus mul oli :D Aga... Sellest hoolimata ärkasin pärast 8h magamist.. Une-Mati teeb siin vingerpussi :D Siis kirjutab mulle Richard (sõber saksast) ja kutsub enda poole chillima-grillima. Pidin küll järgmine hommik (laupäeval) kell 9 ärkama et toimetama hakata, sest on Hillsongi inimestega connect group, mille raames me arutame veits Piiblist ja sööme koos ja räägime niisama teineteise eludest (mis meil praegu käsil jne).


Lõpuks olime Richardi pool (tegelikult ta jagab korterit oma sõbraga, koos tulid saksimaalt, kes on täpselt samamoodi siin tudeng) seitsmekesi: Kiril (Venemaa), Jessica (Taiwan), Florian (Saksamaa), Richard (Saksamaa), Ivan (Kolumbia), Alfredo (Mehhiko) ja mina (Eesti) :D Mulle meeldib välja tuua, kust mu rahvusvahelised sõbrad pärit on. Sest see fakt, et inimesed tulevad otseses mõttes üle maailma ühte kohta ühte kooli kokku, on ikka veel minus värske ja hämmastav. Olen ääretult tänulik Lennuakadeemiale selle elumuutva kogemuse eest!


Pange tähele, et Richard elab Castelldefelsis (kooli lähedal). Ja meie õhtu lõppes sealses rannas, kui osad läksid edasi kuskile rannabaari, aga meie Kiril-iga lahkusime. Kuna kell oli pool 2 öösel, siis ronge ammu juba enam ei sõitnud ja pidin seiklema spetsiaalsete ööbussidega. Rongijaama ees bussi oodates oli üks huvitav vahetjuhtum... :D Oli üks (vanuse poolest) kahekümnendate alguses paarike ja kolmas isik, kes oli mingisugune thuglifer (maakeeli öeldes pätt). See pätt ütles ühe hispaaniakeelse ääretult ropu sõna (mida ma kohe kindlasti siia kirjutama ei hakka). Paarike ägestus ja pätt hakkas nendest eemale kõndima, samal ajal kui neiu boyfriend teda karjudes tagasi kutsus. Ja kui too ei reageerinud, hakkas ta kõvemat häält tegema ja vastu maja metalluksi ja telefoniputkat jalaga ja rusikatega peksma. Õnneks vahetult pärast seda tuli minu esimene buss :D Millega sõitsin mõned peatused edasi. Buss oli täiesti tühi, bussijuht vaatas skanneeriva pilguga (mida ma mõistan, arvestades, et kell oli 2 öösel). Teretasin viisakalt, ja nägi et minus pole ohtu :D Lubas peale tulla. Mahatulles ja järgmist oodates käisid mõned sellised kambajõugud nina alt läbi, et paar korda tekkis iseenda turvalisuse pärast juba külmavärinad :D Õudsamaks tegi asja see, et buss hilines, mis Barcelonas ei juhtu mitte kunagi. Kui siis ainult rongide puhul paar minutit. Ootasin 20 minutit kauem kui oleksin pidanud. Selle bussiga samamoodi, bussijuht skanneeris kiirelt mind üle ja nähes minu süütut olekut, võisin pardale tulla. Peale mind tuli viiene kamp, kes kõndisid kõik nagu lehmad libedal jääl, üks hullem kui teine. Neid aga bussijuht peale ei lubanud. Kui sõitsime peatusest välja, siis üks sellest kambajõugust ägestus ja virutas vastu bussi aknaklaasi. Mis sellistega ikka teha annab..


GPS ja Google Mapsi (ja 3G interneti) koostööl jõudsin turvaliselt koju. Selliste rännakute puhul peab igaksjuhuks hoidma silmad lahti ja asjadel käsi küljes. Aga, muretsemiseks pole põhjust. Ma elan ühes turvalises piirkonnas. Siin ööelu praktiliselt ei eksisteerigi. Sellest bussipeatusest oli kõndida 8 minutit. Seda enam uuesti läbi elada ei sooviks, aga samas tagasi mõeldes oli huvitav ja värskendav kogemus :D Ohtu ma kordagi ei sattunud. Sest siin ma ju olen, kirjutan Teile rõõmsa tujuga blogi J Mis on jälle 2500 sõna pikk :D Ja sissejuhatuses ütlesin et sellest väga pikk ei tule... Oh mind J Arvasin, et pole millestki rääkida, aga kui kord otsa lahti teen ja kuskilt mõttega alustan, siis elan justkui need kogemused uuesti läbi, mõeldes nii detailselt kui suudan, et mis ma nendel hetkedel tundsin, ja sammhaaval mõtterongiga edasi liikudes alates eelmise blogi viimasest lõigust kuni käesoleva hetkeni. Võti hea blogini/päevikuni on lukustada ennast muudest asjadest välja ja võtta aega, et see teekond uuesti läbi käia. (Tsitaadi autoriõigused kuuluvad mulle :D)


Ja jõuame otsapidi laupäeva. See hetk, kus ma praegu alustan seda sama lõiku, ongi käes laupäeva hilisõhtu, 18-s aprill. Täna connect group. Võtsime La Ramblase tänaval asuvast magusate asjade restoranist Sweet Gaufre igaüks midagi süüa. Kes vahvlit, kes pannkooke. Mina seekord vahvlite tiimis. Jäätise ja marmelaadiga, nom.. Pärast seda läks igaüks oma koju ja saime uuesti kokku kell pool 4. Istusime pargis ja lihtsalt olime. Mina ja Matthew lamasime pikali ja lihtsalt nautisime ilma. Kui sellest sai isu täis, siis tipa-tapa sööma. Meie seltskonnas oli paar neiut ka, kes meile teed ette näitasid, sest nemad pakkusid üldse söögikoha välja. Suure isuga nagu ma olen, olin jälle meie seltskonna inimestest see, kes sööb kõige rohkem :D



Blogi panen üles homme, pühapäeval 19.04, aga tolle päeva kohta ma küllap midagi rääkida ei jõuagi. On hea tunne, et nüüd lõpuks tagasi järjel J

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar